Koh Lanta en Koh Lipe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thekla Boer - WaarBenJij.nu Koh Lanta en Koh Lipe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thekla Boer - WaarBenJij.nu

Koh Lanta en Koh Lipe

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thekla

12 November 2008 | Thailand, Bangkok

Hai hai,

We hebben onszelf vorige week op een vluchtje getrakteerd en zijn vanaf Chiang Rai naar Krabi gevlogen. Vanaf daar zijn we naar Koh Lanta gegaan. Toen we daar aankwamen was het redelijk uitgestorven en was men nog alles aan het opbouwen voor het toeristenseizoen. Hadden een supermooie bungalow aan het strand. Vanuit bed kon je de zee horen en 's ochtends zo uit bed en een duikje in de zee. Hebben een brommer gehuurd en het eiland rond gereden. Was toch nog wat groter dan we gedacht hadden. Hebben daar 2 keer gedoken: een keer op Koh Haa en een keer op Koh Bida (Aram en Jo hadden jullie daar gedoken??). Was echt heel mooi: veel koraal, veel vissen en helder water. Aangezien het lang geleden was dat we hadden gedoken, hebben we eerst een soort refreshment cursus gedaan 's ochtends. Dat was maar goed ook, want bij Thekla brak onder water totale paniek uit bij het doen van de skills. Soort hyperventilatie, niet normaal meer. Gelukkig kalmeerde ik, want als ik omhoog was gegaan, was ik van mijn leven niet meer gaan duiken. Daarna ging eigenlijk alles goed en hebben genoten onder water.
Zijn ook nog een avondje naar een concert geweest van de reggaeband Job 2 Do (nummer 1 in Thailand). Fantastische avond, alle Thai helemaal uit hun dak en de band speelde van 21.30u tot 01.30u. Gewoon 4u lang met een kwartiertje pauze. Afgelopen vrijdag weggegaan van Koh Lanta en op naar Koh Lipe! Konden helaas niet met de boot vanwege het laagseizoen. Dus bus in, bus uit en dan de ferry. Toch weer zo'n 9u onderweg. Die ferry was helemaal bizar: echt van alles werd er ingeladen: voedsel, dieren, planten, tafels, stoelen, fietsen, ijs. Ga maar door (het zonk nog net niet). Dus uurtje later dan gepland eindelijk naar Koh Lipe.

Het is echt heel relaxed hier. Nog geen massa toerisme, al zien we helaas wel al de ene bungalow na de andere gebouwd worden. (Maar ja daar zijn wij ook debet aan natuurlijk). Hadden de afgelopen dagen wel een beetje shitweer: veel regen en echt alles is vochtig. Hadden onze was weggebracht en nu 4 dagen later kunnen we het eindelijk ophalen. Niels loopt al paar dagen in mijn topjes rond :)

Hebben hier gesnorkeld en zijn al 2 keer een dag met een local met de boot de zee opgegaan. Niels en Tom vissen en dan 's avonds de eigen gevangen barracuda, snapper en grouper eten. Niet slecht toch?
Vandaag is het echt superweer en nu zie je hoe mooi het eiland is. De zee is zo helder en het strand is zo wit dat het pijn aan je ogen doet.

Dus alles gaat helemaal goed met ons. Vanaf hier gaan we met de boot naar Langkawi in Maleisie. We skippen het uiterste zuiden over land. Dus geen reden tot ongerustheid.

Liefs
Niels en The

• 12 November 2008 - 08:41

Wendy:

Hahaha, zijn er foto's van Niels??

Langkawi is zoooo fijn, daar gaan jullie ook weer heerlijk genieten.
    Ik droom vanaf hier met jullie mee...

Ik ga vanavond ook richting de visjes, maar dan die van Volendam ;-). Avondje bekervoetbal met Jan, Nick en Simon, ook fijn ;-).

Dikke kus

• 12 November 2008 - 10:02

Lendert:

Ik wil me ook graag inschrijven voor foto's van Niels.

Die overbeladen boot daar zou ik wel enigzins angstig voor zijn: voor de rest is het pagina na pagina fantastische en avontuurlijke vakantie verhalen.

• 12 November 2008 - 11:36

Kees En Grietje:

Hartstikke goed The dat je met het duiken hebt doorgezet! Heeft Niels nog sjans gehad van leuke Thaise jongens in z'n topje? Jullie kaart uit Laos (Vang Vieng) is gisteren - 12 nov. - aangekomen. Wie is Tom? Canadees?
    Liefs en tot het volgende bericht.

• 13 November 2008 - 21:10

Aram:

De schaamte is overwonnen!

Nu ik een e-mailtje heb gestuurd, durf ik OOK te posten op de reactie-lijst!

MZZL, A.

• 22 November 2008 - 14:45

Ria En Henk:

Hallo Niels en Thekla,
    We willen jullie even laten weten dat we vanaf het begin jullie verslagen (en foto's) via dit mooie medium hebben gevolgd. Wat een avonturen !
    Hartelijke groeten en geniet er van.

• 22 December 2008 - 16:27

Daan:

He Niels! Vanaf je oude werkplek; Wat gaaf dat je toch nog gedoken hebt ha ha. Groeten van Daan je oude cursist. En van Rein :)