Goodbye Thailand, Hello Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Thekla Boer - WaarBenJij.nu Goodbye Thailand, Hello Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Thekla Boer - WaarBenJij.nu

Goodbye Thailand, Hello Malaysia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thekla

23 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag allemaal,

Inmiddels zijn we een paar dagen geleden aangekomen in Maleisie, het 4e land van onze reis. Het kostte ons echter de nodige moeite om Koh Lipe te verlaten. Hebben daar 11 dagen gezeten en dat is vrij uniek voor ons, zeker gezien de grootte van het eiland..:). Hebben een paar dagen gesnorkeld, gevist, gehangen op en rond het strand en zelfs een soort van berg(je) beklommen op het eiland Ko Adang (dat ligt naast Koh Lipe). Is zo'n 45 minuten klimmen, maar het is vrij steil en het was ook vrij warm uiteraard. Het uitzicht is erg mooi: je ziet Koh Lipe in zijn geheel en ook andere eilanden van het Tarutao National Marine Park.
Bijna elke dag naar hetzelfde restaurant geweest met super vriendelijke mensen. Er was een groepje vaste klanten en met een paar Belgen een plezante tijd gehad.

Dinsdagmiddag zijn we met de speedboot naar Langkawi in Maleisie gegaan. Binnen een uurtje waren we er al. Op zoek naar een guesthouse, maar e.e.a. zat al vol. Toch een goedkoop kamertje kunnen krijgen, maar mijn god wat een SHITHOLE!! Letterlijk bedoel ik dan, want als je de plee doortrok kan je wel raden wat er gebeurde....Maar goed we wilden toch maar 1 dag daar blijven. De volgende dag een brommer gehuurd en een beetje het eiland verkend. Een beetje jammer alleen is dat ik steeds meer pijn aan mijn voet kreeg. Op Koh Lipe was ik door een zandvliegje gebeten en heb ik lopen krabben. Inmiddels was er een wondje ontstaan waar de vliegen op afkwamen. Hhhmm.. geen goed teken. Voet begon al op te zwellen dus maar een spulletje bij de apotheek gehaald. Alleen is het nu eenmaal niet zo makkelijk reinigen als je in zo'n vies hol slaapt :).

De volgende dag de ferry genomen naar Penang waar we nu nog steeds zitten. Hebben een schoon!! Chinees guesthouse in Georgetown en het bevalt prima hier. Is een heel leuk plaatsje en een ware mengelmoes van India, China en Maleisie met veel mooie gebouwen. De mensen zijn echt zo vriendelijk hier, echt uitzonderlijk. Hebben de afgelopen 3 dagen de meeste bezienswaardigheden wel bezocht en ook maar een bezoek gebracht aan een Chinese dokter aangezien mijn voet steeds meer pijn ging doen (ik bedoel te zeggen: mijn voet stond in de fik, was knalrood en kon geen meter meer lopen). Zit nu aan de peniciline en anti-biotica en het gaat gelukkig al weer beter.

Morgen gaan we met de bus naar Kuala Lumpur en blijven daar een paar dagen. Vanaf daar vliegen we donderdag naar Borneo. Was niet in onze planning, maar goede verhalen over gehoord dus we gaan gewoon. Daar willen we een Oerang Oetans centrum bezoeken, een jungle trekking doen en we willen 3 dagen gaan duiken bij Sipidan. Schijnt een van de beste duikspots van de wereld te zijn dus we zijn beniuwd.

Zijn jullie weer helemaal op de hoogte. Wellicht overbodig om te zeggen, maar hebben een TOP tijd hier en genieten van elke dag.

Groetjes Niels en The

ps wil niets zeggen over het weer, maar als ik zo lees over hagel, sneeuw, wind.... ben ik toch blij met die 34 graden celsius en meer!

• 23 November 2008 - 12:55

Chantal:

buiten een flinke sneeuwstorm en dan heerlijk jullie verhalen lezen.. wat een feest!

Ongelofelijk, wat hebben jullie al mooie dingen gezien en gedaan. De foto's zijn echt fantastisch. Haha, die vissen... Wat zal Niels blij zijn geweest...

Heel veel plezier en geniet van de jungletijd op Borneo!

Mis je wel The! Ik ben superblij voor jullie!

Liefs, Chantal

• 23 November 2008 - 12:56

Chantal:

En heel veel sterkte met je voet!
    Ik hoop dat het snel over is.
    xx

• 23 November 2008 - 15:31

Kees En Grietje:

Hoi kinders,

Alhoewel we elkaar pas hebben gesproken toch weer leuk om jullie verslag te lezen. Kuurtjes afmaken he The? We hangen met Google regelmatig boven jullie. Liefs van ons.
    Kees en Grietje

• 23 November 2008 - 22:38

Bert :

Lieve Thekla en Niels,

Wat een mooie verhalen weer. Nou ja, van die voet is wat minder mooi. Ik hoop dat het gauw overgaat. Die foto van zonsondergang komt volgens mij op een mooie plek in jullie huis te hangen. Maar de andere foto's mogen er ook zijn.

Liefs van Bert.

• 01 December 2008 - 11:25

Jeroen:

He Niels en Thekla,
    Fijn te horen dat de reis naar wens verloopt en het zo'n mooie ervaring is; geniet ervan. Leuk om via jullie berichtgeving op de hoogte te blijven.

Hier in Diemen is alles ok alleen wil de koers van de aandelen niet meewerken aan een goede kerst. Tot snel en groetjes Jeroen

• 01 December 2008 - 21:28

Tanja:

Dag lieverds!

Jullie staan heerlijk te stralen op al de fotootjes! Mis jullie uiteraard, maar das macht kein flaus aus.
    Dikke kus