Great Barrier Reef enzo.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thekla Boer - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef enzo.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thekla Boer - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef enzo....

Door: Thekla

Blijf op de hoogte en volg Thekla

18 Februari 2009 | Australië, Cairns

Hai people,

Na 10.000 km in Australie te hebben rondgereden, zit onze tijd er bijna op in dit land. A.s. vrijdag vliegen we naar Nieuw Zeeland waar we ook alweer naar uitkijken.

De afgelopen 10 dagen hebben we het rustig aangedaan. Konden ook niet veel anders i.v.m. de heftige weersomstandigheden in de omgeving. Mogen god op onze blote knietjes danken dat we niet rondom Melbourne waren tijdens de bosbranden en ook niet in het uiterste noorden met zware overstromingen.

Aan onze driedaagse duik/zeil tocht bij de WhitSundays wil ik niet teveel woorden vuil maken. Afgezien van het feit dat het alleen de laatste 6 uur van de trip droog is geweest en afgezien van het feit dat ik voor het eerst van mijn leven zeeziek ben geworden, was het knap waardeloos. De eerste gratis duik duurde 30 minuten met een duikgids die zwom alsof hij de 100m vrije slag deed. We waren ietwat teleurgesteld, maar hadden goede hoop dat het de volgende (betaalde) duik bij de outer reef beter zou zijn. Helaas, even kort en terwijl het schitterende koraal bij laagtij vanaf de boot zichtbaar was lukte het de duikgids om ons over een zandbank heen te loodsen :). We waren met stomheid geslagen. Bovendien was de duikapparatuur van zeer matige kwaliteit (ik moest 2 keer een tank wisslen en 2 keer een lekkende regulator). Niels en ik zijn toen maar gaan snorkelen en dat was werkelijk subliem. Het rif komt tot zo'n 30 cm onder het wateroppervlak en is helemaal onaangetast en zo mooi. Wow... Tot zover de trip. Ach ja we kunnen niet altijd geluk hebben...Er zijn ergere dingen in de wereld.
Eenmaal weer op het vaste land de wegconditie richting Cairns bekeken en zowaar de snelweg was open! Weersvoorspellingen waren niet al te best, dus we zijn er maar meteen voor gegaan. Onderweg kwamen langs een plaatje dat zwaar getroffen was door de overstromingen en de weg was ook niet al te best. Op de radio hoorden we dat er uitbraken van dengue fever waren in Cairns en Townsville. Toch maar weer spuiten met de deet.

We hebben vervolgens een paar heerlijke dagen doorgebracht in de Atherton Tablelands een uurtje ten westen Cairns. Dit is een stukje tropisch regenwoud met heel veel kratermeren en schitterende natuur. Een beetje gewandeld, een duikje in een helderblauw kratermeer en relaxen op een lege camping. En gelukkig: het was eindelijk droog!

Gisteren hebben we onze auto ingeleverd en zitten nu in een motel met een echt bed en ruimte om te lopen en een tv en een douche! Best lekker af en toe.

That's about it.

See ya in Kiwi land

xx The en Niels

• 18 Februari 2009 - 08:58

Bert:

Lieve Thekla en Niels,

Leuk weer zo'n bericht met mooie foto's. Ik ben benieuwd naar de wederwaardigheden in "Kiwi land".
    Verder gaat alles goed hier, alleen zit er een gaatje in de vijver. Maar ik zorg er wel voor dat de vissen niet droog hoeven te zwemmen. Dus Niels, werk aan de winkel als je thuis komt.

Liefs van Bert.

• 18 Februari 2009 - 09:03

Ank:

Lieve Thekla en Niels,Wat een mooie reis maken jullie. Weten jullie nog van de witte duif die elke dag op jullie schouder mee reist? ik bid dit elke dag! liefs ank

• 18 Februari 2009 - 11:45

Grietje En Kees:

Hoi lieverds!
    Tsjonge, jonge jonge. Toch ook wel heftig allemaal. En dan dat spuiten met de deet(?!).
    Goede vlucht naar Nieuw Zeeland en hopelijk beter weer. Hoe gaan jullie daar reizen? We lezen het wel weer. Voorzichtig aan.

• 18 Februari 2009 - 12:42

Sabrina:

Veel plezier in kiwi land haha.. mooie fotos ook weer hoor.
    Hier alles goed, maar dat had ik al gemaild.
    Geniet ervan!!

Kus van ons!

PS: Bert, gaatjes in vijvers kan je beter pas vertellen als Niels weer terug is hihihi..

• 23 Februari 2009 - 12:45

Tessa En Dennis:

Heeeeee,

Jullie hebben weer mooie dingen gezien en gedaan in Australië! Voor mij zijn het allemaal bekende foto's. Blijft leuk om te zien! Tes zei dat jullie Melbourne ook heel gaaf vonden. Het is zo leuk daar...

Nieuw Zeeland gaan jullie helemaal de BOM vinden. Het is zo'n mooi land. Ik vond vooral het zuidereiland te gek. Qua natuur het mooiste wat ik gezien heb. De ene dag loop je in je korte broek in een NP op het strand en de volgende dag loop je op/in een gletsjer. De dag erna zie je weer zeeleeuwen en walvissen...

Jullie moeten natuurlijk niet vergeten om een SKYDIVE te doen! Anders ben je niet in Nieuw Zeeland geweest he :). Je kan geen beter uitzicht hebben als je aan je parachute hangt, dan daar.

Veel plezier daar.

groeten uit Delft

• 23 Februari 2009 - 13:59

Will:

hoi thecla en niels,
    het kan niet op bij jullie wat is er veel te zien he.
    eigenlijk heb je er een paar jaar nodig om dit allemaal te zien.
    maar goed dit hebben jullie
    gehad
    we blijven zo op de hoogte
    en zien naar nw berichten uit,
    genietze

will

• 26 Februari 2009 - 18:00

Jo & Aram:

ow wat jammer van die whitsundays! Nieuw Zeeland is gelukkig gegarandeerd top! Was het nog gelukt met de Milford tracking? Hier gaat alles goed, buikje begint te komen :-)
    Veel liefs
    Jo & Aram

• 28 Februari 2009 - 10:35

Henk En Ria:

Hallo Thekla en Niels,
    Bedankt voor jullie kaart uit Melbourne. We volgen al jullie verslagen. Schrijf een boek als je weer thuis bent ! Nog veel plezier en hartelijke groet van ons.