Hit the road Jack! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Thekla Boer - WaarBenJij.nu Hit the road Jack! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Thekla Boer - WaarBenJij.nu

Hit the road Jack!

Door: Thekla

Blijf op de hoogte en volg Thekla

27 Januari 2009 | Australië, Adelaide

Hai hai,

Het heeft even geduurd, maar we zijn eindelijk in de gelegenheid weer een berichtje te plaatsen. Internet is hier niet op elke straathoek te vinden zoals in Azie.

Maar goed, inmiddels al veel gedaan in 3 weken Australie. Zijn een paar dagen in Sydney geweest en hebben daar vooral heel veel gelopen. Uiteraard de Opera House, Harbour Bridge, Chinatown (natuurlijk even gegeten daar), de Rocks en ook de Fishmarket bezocht. We zaten in een backpackers hostel en Niels en ik leken wel een stelletje bejaarden daar t.o.v. de rest. Een campervan gehuurd en toen lag de wereld voor ons open! Of niet?? :) In ieder geval was binnen 48u onze camper kaduuk. Ik was de gelukkige achter het stuur toen de auto niet meer de heuvel opkwam (en ja ik schakelde echt wel :). Meteen stoppen en rook uit de motorkap. Na wat telefoontjes kwam de roadassistance en hij vertelde ons dat de clutches burnt down waren ofzo. De koppeling dus. De auto was binnen 2 dagen gerepareerd, dus toen konden we "echt" weg (alleen beetje jammer dat we daarna meteen een steen tegen de ruit hebben gekregen en we alsnog een nieuwe ruit moeten kopen). We zijn vanaf Batemans Bay naar Philip Island gereden zo'n 100 km voor Melbourne. Schitterende omgeving, naar een national park geweest, de Seal Rocks, etc. 's Avonds gratis kamperen op een rest area en natuurlijk weer koken elke avond. Zijn tot nu toe best creatief op 1,5 gaspitje. Daarna was het tijd om Melbourne te verkennen. We kampeerden in Williamstown iets buiten Melbourne en vanaf daar elke dag met de trein de stad in. Echt een heerlijke stad! Kwamen nog terecht op het Midsumma Festival en we hadden net een homo-dag te pakken (het gaat er iets rustiger aan toe dan op de gay pride). 's Avonds een feestje in de openlucht meegepakt met als achtergrond de skyline van Melbourne. We hadden ook nog kaartjes voor de Australian Open kunnen bemachtigen dus de volgende ochtend naar de Rod Laver Arena en 3 wedstrijden kunnen bekijken. Waaronder Andy Roddick en Djockovic. Wederom een geweldige ervaring. Helaas werd het tijd om Melbourne te verlaten om nog voldoende tijd voor de rest over te houden. We gaan immers naar Cairns via Alice Springs.
Een volgend hoogtepunt van de reis hebben we ook al achter de rug: Kangaroo Island. Dit eiland ligt ten zuiden van Adelaide en bestaat voor het grootste gedeelte uit National Park. Het was even slikken toen we voor de ferry moesten betalen, maar uiteindelijk was het het bedrag dubbel en dwars waard. Het eiland is echt schitterend (wordt beetje saai dat woord maar kan niets anders bedenken). Veel wildlife en een kust die zo ruw en mooi is. Mochten een wilde kolonie zeeleeuwen van dichtbij aanschouwen, heel bijzonder. Nog veel meer gezien daar, maar mijn internet tijd in de bibliotheek is bijna voorbij en kan niet alles vertellen. Het kamperen was bijzonder primitief (geen douches enzo), maar we hoefden maar een paadje door de duinen te volgen en daar lag een verlaten strand voor ons alleen! Nog een avondduikje gewaagd, maar dat was errug koud :) De zee in Azie heeft toch een iets aangenamere temperatuur.
Gistermiddag zijn we aangekomen in de Barossa Valley, dus we gaan ons zo opmaken voor wat wijn proeven. Wel uitspugen, want we zijn met de auto helaas :). De eerste week hadden we het erg koud met een magere 20 graden, maar vandaag is het 40 graden hier. Wel droge hitte, maar je verbrandt levend hier. Na de Barossa Valley gaan we het binnenland in naar Cooper Peddy, Ayers Rock en Alice Springs dus koud zullen we het niet krijgen!.

Tot zover de enigszins beknopte berichtgeving.

Liefs Niels en Thekla

• 27 Januari 2009 - 08:32

Kees En Grietje:

Fijn weer iets te horen en dat jullie zoveel mooie dingen zien en beleven. Tsja, als je 20 graden al fris vindt, dan wordt dat straks nog wat als jullie terug zijn. Hoewel, 40 graden (en in het binnenland misschien nog wat hoger) heeft natuurlijk ook z'n mindere kanten. Is het 's nachts wel uit te houden in de camper? We zien uit naar de mooie foto's!
    Liefs !!!

• 27 Januari 2009 - 10:47

Sabrina:

gelukkig, bericht! Begon me al zorgen te maken maar dat hoeft gelukkig niet begrijp ik! Geweldig dat jullie zo genieten.. Ben zo blij voor jullie! Hier alles ok, same old, same old. Vin nog steeds geen papa..schiet niet op.

• 27 Januari 2009 - 11:26

Will Bulterman:

hallo niels en thecla,
    als ik dit allemaal zo lees wil je voorlopig nooit meer terug.
    En wat betreft het weer blijf daar nog even, koud hier en een griepgolf.
    Afgelopen maandag hebben we angie moeten laten inslapen, ze was bijna 16 en ja inderdaad het leven gaat hier gewoon door met zijn ups en dows.
    Genieten jullie dus samen maar,
    veel groetjes ook van sjoerd

will bulterman

• 27 Januari 2009 - 14:33

Wendy:

Wat ontzettend gaaaaaf!!!! Super dat jullie naar de Australian Open konden, mooi sfeertje he!

Helaas geen Elfstedentochtje gehad hier, maar wel lekker geschaatst op mijn smurfenblauwe Bauers uit het tijdperk dat ik nog elke vrijdag naar de Jaap Edenbaan ging.... Wie wat bewaard heeft wat hahaha!!!

Ik denk aan jullie, dikke kus!

• 30 Januari 2009 - 14:40

Ank:

Wat leuk dat je opbelde.Het was alsof je naast me stond.Mooi om alles mee te maken oa tennis.Bij jullie hittegolf hier koud wintersportweer.Veel liefs bert en ank

• 03 Februari 2009 - 13:24

Tino De Vries:

Lees vandaag voor het eerst jullie boeiende reisverslag.Wat een geweldige onderneming. Vooral de natuur moet fascinerend zijn. Heerlijk dat jullie er zo van genieten.Wens jullie een goed vervolg zonder autopech!

• 09 Februari 2009 - 19:50

Tanja:

Ben blij dat jullie niet in de vuurzee zitten.
    Als ik dat laatste weerverslag lees denk ik dat het verstandig is als ik 2 welkom thuis-kostuumpjes van aluminiumfolie voor jullie maak. HET IS HIER KOUD.

Een bak liefde voor mn blonde honings